X

דבר המפרסמים

לסגירה לחץ על ה X שבצד ימין למעלה

קרא חפשי - מאמרים לקריאה חפשית

ניקיון חדר המדרגות כמו טיפוח הדירה הפרטית


חדר המדרגות והלובי הם חלקים בלתי נפרדים מהדירה הפרטית. למה חשוב לשמור על חדר המדרגות מטופח ונקי ואיך עושים את זה? 

מדוע חשוב לשמור על בניין נקי ומטופח?

  1. בניין נקי משרה אווירה נעימה יותר, כך שנעים יותר לחזור הביתה.
  2. מלבד תחושות הניקיון, ניקיון לובי הבניין וחדר המדרגות הינם כרטיס ביקור של דיירי הבניין שהרי חדרי המדרגות משמשים כשער הדירה הפרטית.
  3. חדר מדרגות מלוכלך ומדרגות חסרות ברק מורידות את ערך הבניין כך שגם מבחינה כלכלית זה לא  משתלם. הבניין נראה ישן יותר ולא נעים לשהייה.
  4. סיבה נוספת היא כמובן הסיבה התברואתית. לכלוך מצטבר עלול לשמש מצע פורה לחיידקים ומזיקים. חדרי מדרגות לא נקיים עלולים להביא לג'וקים ולעכברים ועכברושים שעד מהרה ימצאו דרכם לדירה הפרטית.
  5. ריח רע ותחושת טחב הינם סימנים בולטים לחדר מדרגות לא מטופח. טחב עלול לגרום לבעיות בדרכי הנשימה בעיקר אצל תינוקות ומבוגרים..

אז איך עושים את זה? מהי הדרך הטובה ביותר לשמור על בניין נקי ונעים שכיף להגיע אליו ? 3 דרכים עיקריות:

ראשית חשוב לדעת שתפקידו העיקרי של וועד הבית הוא לדאוג לבניין נקי ומטופח, לדאוג לתשלום חשבונות חשמל ולתאורה נאותה בבניין. על וועד הבית לדאוג להדברה שנתית בבניין על מנת למנוע חדירת מזיקים.

  1. תורנויות דיירים – שיטה זו היתה שיטה נפוצה לפני מעל עשור. במתכונת התורנות, 2 דיירים (או יותר במקרה של בניין גדול במיוחד) אחראים על ניקיון הבניין, ניקיון חדר המדרגות והלובי, ניקיון המעלית וחדר האשפה. יתרון – מלבד עלויות חומרי הניקיון, אין לשיטה זו הוצאות מיוחדות. חיסרון – תפעול שוטף של מערך תורנויות עלול להוביל לאינסוף תקלות כמו דיירים המתנגדים לניקיון, תורנים המבצעים את העבודה בצורה לא יסודית, וויכוחים וסכסוכים ועוד.  יש לזכור כי במקרה זה יש לרכוש את חומרי הניקוי וציוד הניקוי.
  2. מנקה פרטי – שיטה נפוצה היא העסקת מנקה פרטי. מנקה פרטי המגיע פעם – פעמיים בשבוע ומבצע את עבודת הניקיון עשוי להיות פתרון טוב. אך גם לפתרון זה חסרונות רבים – מציאת מנקה פרטי המבצע את עבודתו ביסודיות ומביא לתוצאות טובות עלול לקחת קצת זמן. עובד ניקיון היוצא לחופשת מחלה אינו מחוייב למציאת מחליף ולכן אנו תלויים בבריאותו התקינה של המנקה. חיסרון נוסף הוא שאנו חשופים לתביעה בעקבות פציעה הנחשבת לתאונת עבודה. כך שגם ישנו סיכוי סביר שכלכלית התביעה תעלה לנו ביוקר וגם נאלץ לשוב ולמצוא מנקה חדש. חשוב לציין כי בהעסקת מנקה פרטי, מלבד משכורתו יש לשלם בעבורו ביטוח לאומי.
  3. חברת ניקיון – חברת ניקיון היא כנראה הפתרון האולטימטיבי. חברת ניקיון איכותית תעניק לכם עובד ניקיון אמין ואיכותי אשר יבצע את העבודה כנדרש. במקרה בו הדיירים אינם מרוצים, חברת הניקיון תחליף אותו בעובד אחר מהחברה ללא השתהות. חברות ניקיון מכסות את עובדיהם בביטוחים כך שהחשיפה לתביעות יורדת מהפרק. במקרה ועובד הניקיון הקבוע יוצא לחופשת מחלה, על החברה לדאוג למחליף ראוי לתקופה זו. יתרון נוסף הוא השירותים הנלווים שחברות ניקיון רבות מציעות כמו ליטוש והברקת מדרגות ופאנלים.  ליטוש והברקת המדרגות מידי תקופה תעניק לחדר המדרגות ולובי הבניין מראה רענן, עשיר ויוקרתי. חשוב לוודא כי החברה מבצעת פוליש איכותי אשר אינו צובר שריטות וסימנים ואינו מחליק. (פוליש וקס למשל לא מומלץ). רצוי לבחור בסוג הליטוש והפוליש המתאים לסוג המרצפות והמדרגות שמחזיק מעמד לאורך זמן כמו פוליש הברקה קריסטלית לדוגמא.

מסקנות

טיפוח הבניין הכולל את לובי הבניין, חדר האשפה, סביבת המעליות וחדרי המדרגות הוא הכרח ולא אפשרות. בחירה בחברת ניקיון מקצועית הינה הבחירה האופטימאלית אך היא יקרה במעט מאחזקת מנקה פרטי. תורנות אחזקת הבניין על ידי הדיירים היא האפשרות הפחות מומלצת מאחר והיא מהווה פתח ישיר לסכסוכים ולבזבוז אנרגיה.

אז איך בוחרים חברת ניקיון איכותית?

  1. ראשית חשוב לזכור כקו מנחה שרצוי לבחור חברת ניקיון מקצועית על מנת לשמור על חוזה לתקופה ארוכה על מנת לא להתחיל את תהליך קליטת חברת הניקיון לעיתים קרובות.
  2. חשוב לוודא כי חברת הניקיון הינה חברה איכותית ולא "חאפרית". יש לדאוג לקבל קבלות על כל תשלום.
  3. יש לוודא כי ברשות החברה ביטוחים בעבור העובדים ובעבור נזקים העלולים להיגרם לבניין בעקבות ניקיון כושל (חומרים לא מתאימים, מכשירים לא מתאימים וכד').
  4. האם החברה מספקת את חומרי הניקוי בעבור ביצוע העבודה? האם אלו חומרים איכותיים העומדים בתו תקן ובאישור משרד הבריאות?
  5. האם העובדים המועסקים בחברה מקצועיים?
  6. האם יש "עם מי לדבר" במקרה ודיירים לא מרוצים מהניקיון?
  7. האם החברה מציעה שירותים נלווים כמו ליטוש והברקת מדרגות, כמו פוליש ללובי הבניין וכד'.

מומלץ בתחילת ההתקשרות לחתום על הסכם עבודה ל- 3 חודשים ולהאריך את החוזה רק במידה והתוצאות מספקות אותנו.