X

דבר המפרסמים

לסגירה לחץ על ה X שבצד ימין למעלה

קרא חפשי - מאמרים לקריאה חפשית

טיפים לתזונה מאוזנת


תזונה מאוזנת הכרחית לגוף בריא וחזק. כולנו רוצים תפריט מאוזן ונוח על מנת לשמור על משקל תקין וגוף בריא. 

מערכות הגוף שלנו דורשות "דלק" שימושי ויעיל להפעלת המכונה שלא תיאמן. ועל מנת שזו תעבוד כהלכה, מומלץ וראוי לטפח אותה כיאות.

מהם 5 הטיפים החשובים והבסיסים ביותר לגוף בריא ויפה? 

1. שילוב דגנים מלאים בתפריט היומי - דגנים מלאים עשירים בסובין, נבט וסיבים תזונתיים. אלו תורמים לגוף רבות בספיגת סוכר איטית אשר תורמת לתחושת שובע לזמן ארוך במיוחד, בחיזוק מערכת העיכול והגברת חילוף החומרים, דגנים מלאים סופחים רעלים ומקלים על פליטתם מהגוף ובנוסף, מחקרים מוכיחים כי דגנים מלאים מעשירים את הסרטונין במוח ובכך גורמים למצב רוח טוב ולרוגע.

2. שילוב קטניות עם דגנים מלאים - שילוב קטניות עם דגנים מלאים מובילים לחלבון מלא היעיל ועשיר מאוד לגוף. 

3. ארוחות מסודרות ומספקות - שעות קבועות לארוחות יעניקו לכם סדר גם בחיים וגם לקיבה שלכם. מחקרים הוכיחו, כי כאשר מטפחים שגרת תזונה מאוזנת וקבועה, תחושת הרעב יורדת משמעותית ומפחיתה את הדחף ל"נשנושים" בין הארוחות ובכך גורמת לאיזון. 

4. שילוב חטיפים בשגרת היום אמנם נשמעת כמו רעיון רע, אך תופתעו לגלות כמה הוא חשוב בעיקר בעבור הנפש. כאשר גדל החסך למשהו טעים, אנו נוטים להישבר בשלב כזה או אחר. אך כאשר אנו דואגים לפנק את עצמנו מידי פעם ב"חטא" קטן, אנו שלמים יותר עם בחירתנו ותאוותנו נרגעת. 

5. שילוב פעילות גופנית - שילוב פעילות גופנית בשגרה תורמת רבות לא רק לבניית ותחזוקת הגוף, אלא גם לנפש. תחושת סיפוק, חיבור לגוף וזמן פרטי חשובים לאין ערוך ועל כן עלינו לטפחם. הקצו לעצמכם כשעה, 3 פעמים בשבוע ותיווכחו לגלות שזה ממכר.