X

דבר המפרסמים

לסגירה לחץ על ה X שבצד ימין למעלה

קרא חפשי - מאמרים לקריאה חפשית

איך לפרסם עסק בזול וביעילות


תחום הפרסום כולל דרכים רבות בהן אפשר לקדם עסק מכל סוג, מרגע השתלטות האינטרנט על חיינו גם אפשרויות הפרסום באינטרנט התפתחו ואפשר לפרסם כל עסק בזול. אז מה האפשרויות היעילות ביותר?

כמובן שאי אפשר לפרט את כל אפשרויות הפרסום במאמר אחד, לכן נפרט את האפשרויות המומלצות ברשת האינטרנט הישראלית. בסוף כל אפשרות פרסום נפרט גם את היתרונות והחסרונות של אותה אפשרות.

הרשימה כוללת את 5 אפשרויות הפרסום העדיפות ברשת האינטרנט הישראלית, לכל סוג של מפרסם דרישות שונות וכך רשת הפרסום המתאימה משתנה בהתאם למפרסמים.

פרסום בגוגל אדוורדס

גוגל אדוורדס היא רשת שותפי פרסום בה המפרסם יכול להעלות באנר או לנסח מודעות טקסט שיפורסמו באתרים רלוונטים של בסיס מילות המפתח של דף התוכן. בנוסף, מודעות הטקסט שהמפרסם מנסח מוצגות במנוע החיפוש גוגל ובמנועי חיפוש אחרים.

יתרונות של פרסום בגוגל אדוורדס

1. נגישות לכמות עצומה של משתמשים

2. מחירים זולים מאוד לתחומים מסויימים

3. תמיכה טלפונית מקצועית במיוחד

חסרונות של פרסום בגוגל אדוורדס

1. למשתמש הממוצע קשה לבנות קמפיין פרסום

2. המחיר לקליק עשוי להגיע למחירים לא שפויים, בתחומים מסויימים המחיר לקליק הוא יותר מ50 ש"ח.

3. חייב אתר אינטרנט

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק יחשוף את המודעה של המפרסם רק בתוך פייסבוק, למרות זאת אפשר לקבל מפייסבוק הרבה מאוד תנועה אם לומדים איך להשתמש בו כמו שצריך. בפייסבוק אפשר לפרסם את אתר האינטרנט שלו או לפתוח דף פייסבוק עסקי ויצוגי בחינם. הפרסום בפייסבוק גם מאפשר למפרסם לאגור קהל לקוחות בדף העיסקי.

יתרונות של פרסום בפייסבוק

1. אפשרות לאיסוף מאגר לקוחות גדול במהירות.

2. אפשרות לפרסום העסק גם בלי אתר.

4. פייסבוק הם היחידים שמאפשרים למקד את המודעה על פי עיר, גיל ומין.

3. אפשרות לפתוח דף עיסקי בחינם.

חסרונות של פרסום בפייסבוק

1. דורש הרבה זמן יחסית על תחזוקה שוטפת.

2. לפייסבוק העלאת מחירים ברורה ושקופה, ברגע שדף הפייסבוק העיסקי מגיע לכמות לייקים גבוהה, מחיר לייקים נוספים יכול להגיע ליותר מ5 שקלים.

3. אין תמיכה ראויה, המפרסם הפשוט יכול למצוא את עצמו טובע בין המדריכי שימוש הכתובים ברשת.

פרסום ברשת אפסטרים

אפסטרים היא רשת שותפי פרסום ישראלית בה מיקוד המודעות מבוסס על ערוצי פרסום, המפרסם יכול ליצור מודעת טקסט או קבוצת מודעות טקסט ולשייך אותה לערוץ הפרסום המתאים לו. היתרון הברור ביותר ברשת אפסטרים הוא שהמערכת קלה מאוד לשימוש, אפשר להציג מודעות ברשת בתוך 5 דקות מרגע הרישום לאתר.

יתרונות של פרסום ברשת אפסטרים

1. קל מאוד לבנות מסע פרסום.

2. המחיר לקליק קבוע והוא נמוך משמעותית מרוב המתחרים.

3. מדריכי שימוש פשוטים ואפשרות לקבלת תמיכה טלפונית.

חסרונות של פרסום ברשת אפסטרים

1. כמות תנועה נמוכה בערוצים מסויימים.

2. אין אפשרות להגביל את כמות הקליקים היומית.

3. חייב אתר אינטרנט.

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני הוא גישת פרסום שנויה במחלוקת, קידום אורגני כולל יצירת כמויות גדולות של תכנים ברשת שיביאו תנועה לאתר המפרסם. בנוסף לתנועה שהתכנים מביאים לאתר גם מנועי החיפוש מציגים את האתר של המפרסם במקומות יותר טובים. קידום אורגני הוא תהליך לאורך מספר חודשים בדרך כלל ובמידה והמפרסם נתקל במשרד פרסום לא מקצועי כל ההשקעה עלולה לרדת לטמיון.

היתרונות של קידום אתרים אורגני

1. בונה מוניטין לעסק

2. קידום אורגני מקצועי יכול להביא אלפי משתמשים ממוקדים במחיר זול מאוד

3. נשאר הרבה זמן ברשת

החסרונות של קידום אתרים אורגני

1. השקעה ארוכת טווח

2. קשה למצוא חברת קידום אתרים הגונה ולכן הסיכון להסתבך עם "אותיות קטנות" גבוה.

3. חייב אתר אינטרנט ורצוי איכותי ביותר

רשימות תפוצה

רשימות תפוצה הן מבין שיטות הפרסום העתיקות ביותר וגם השנואות ביותר, לכן הודעות שנשלחות באימייל מקבלות באופן אוטומאטי רושם של דואר זבל. מה שהופך את הפירסום בשיטה זו לפוגע במוניטין ולעיתים על גבול הלא חוקי.

היתרונות של פרסום בעזרת רשימות תפוצה

1. זול מאוד.

2. אפשרות להגיע למאות אלפי אנשים בזמן קצר.

החסרונות של פרסום בעזרת רשימות תפוצה

1. שנוא על ידי רוב הגולשים, פוגע במוניטין של העסק ובונה שם של עסק זול.

2. חד פעמי, על פי החוק מותר לשלוח פעם אחת הודעה למשתמש שלא נרשם לרשימת התפוצה. עבירה על החוק חושפת את המפרסם לתביעות בסך עשרות אלפי שקלים.

אז מאיפה מתחילים ומה באמת כדאי?

שיטת הפרסום הטובה ביותר משתנה בהתאם לצרכי העסק. במידה ומדובר בעסק קטן שרוצה להמשיך לגדול אז חייב לבנות אתר אינטרנט. ברגע שיש אתר אינטרנט אפשר לפרסם את העסק בהרבה דרכים יצירתיות כמו ברקודים צבעוניים לדוגמא, בנוסף נפתחת האפשרות להוסיף בלוג עדכונים שיקדם את העסק גם במנועי חיפוש.

לפני תחילת ההשקעה ברשת מומלץ להתייעץ עם מומחה פרסום ולבנות אסטרטגית פרסום לטווח הארוך.